O mare bancă a dispărut efectiv din România. Ce se întâmplă cu toți clienții ei?
În plină criză medicală, o veste specială a venit din sectorul bancar. Una dintre băncile apreciate de români a dispărut. Mai important e însă ce va însemna asta pentru clienți.
Vestea acestor zile e că Bank Leumi România a dispărut, oficial. Toate acțiunile și toți clienții sunt acum parte din portofoliul First Bank. Aceasta din urmă este deţinută de fondul de investiţii american JC Flowers.
Procesul prin care First Bank a preluat Leumi ține de ceva timp, dar acum a ajuns la final. A fost încheiată fuziunea legală şi operaţională cu subsidiara Bank Leumi Israel. Tranzacţia a fost iniţiată în vara anului 2019.
„De astăzi, pe piaţa bancară românească a apărut o instituţie financiară mai puternică, cu o poziţie de capital consolidată. First Bank înglobează acum clienţii, angajaţii şi reţeaua reconfigurată de unităţi a Bank Leumi România.”
First Bank
First Bank a devenit astfel acţionarul principal, cu 99,9235% din acţiunile acesteia. Totodată, a obţinut toate aprobările necesare din partea Băncii Naţionale a României şi a Consiliului Concurenţei din România pentru această tranzacţie în iulie 2019.
Pe 15 noiembrie, First Bank a depus la Banca Naţională a României „Proiectul de fuziune cu Bank Leumi România”, notează Adevărul. A urmat procesul de integrare a activităţilor celor două bănci, care s-a încheiat cu absorbţia Bank Leumi România de către First Bank, sub brandul First Bank.
Cum a influențat criza medicală preluarea băncii
Henk Paardekooper, preşedintele Comitetului Executiv şi membru în Consiliul de Administraţie al First Bank, a explicat de ce procesul a durat mai mult din cauza pandemiei.
Conform acestuia, echipele First Bank au fost nevoite să menţină distanţa şi să lucreze de acasă, fiind însă pe deplin susţinute de Consiliile de Administraţie ale celor două companii. „Este prima fuziune administrată cu succes de echipe care au operat în mare măsură de la distanţă sau de acasă. Achiziţia este un pas firesc în consolidarea prezenţei noastre pe piaţa locală şi în extinderea portofoliul de clienţi valoroşi. Totodată, am lansat noua aplicaţie de mobile şi internet banking. Acest lucru vine să completeze reţeaua noastră de unităţi. «Digital with Human Touch in The American Way», aceastea sunt atributele First Bank”, a adăugat acesta.
Ce trebuie să știe clienții Leumi Bank
Clienţii au primit deja toate informaţiile necesare relocării către noua entitate. Ei vor avea acces la toată gama de produse digitale inclusiv platformele de videobanking şi internet şi mobile banking.
Pentru întrebări şi informaţii suplimentare, noii clienţi First Bank au la dispoziţie o linie telefonică specială: +4021 308 77 00 şi o secţiune dedicată pe site.